Paino keskiviikkona 76,4kg

Pudotettavaa:liikaa....

Hmm... Blogin päivitys keskiviikkona jäi. Ei tuntunut tiukassa aikataulussa riittävän tärkeältä. Tuntuu, että nyt kun olen alkuinnostuksen jälkeen "häpäissyt" itseni julkisesti, ei julkinen laihduttaminen (jota ei siis ole tapahtunut, mistä olevinaan häpeä) motivoi minua mitenkään. Eli blogi ei oikein aja sitä tarkoitustaan mitä varten sen perustin, eli että julkinen paine toisi oman potkunsa laihduttamiseen. Eipä ole tuonut ei. Jos olisin miettinyt itseäni enemmän ennen kuin aloitin blogin olisin tämän tiennyt. En ole koskaan välittänyt juuri ollenkaan siitä, mitä mieltä muut minusta ovat. Haaveissa siinsi vain onnistunut julkinen laihdutusprojekti, hei näin ne kilot tippuu. No mutta blogi on ja vielä ainakin toistaiseksi pysyy. Ilmoitan kyllä jos/kun lopetan.

Muutama ajatus viikon varrelta. Kukka Laakso kirjoitti omassa blogissaan ( http://kukkalaakso.com/ ) maailman tarjoamista houkutuksista ja siitä mitä niistä kieltäytyminen antaa. Että pitäisi ajatella pidemmälle kuin hetkellisen nautinnon päähän. Sieltä on tuo otsikon lause lainattu: "vaikka maailma on huora ei elämä ole yhdenyön bakkanaali". (En nyt enää löytänyt ko kirjoitusta kukan blogista, eli hän lienee poistanut sen.) Mutta kivoja ajatuksia siinä oli. Siitä kuinka pitkäjänteinen työ ja itsekuri tuo pidemmän päälle enemmän tyydytystä.

Niinhän se tämän laihduttamisen kanssa on. Syönkö tänään keksin ja saan heti keksin tuoman mielihyvän vai olenko tänään syömättä sokeria ja saan kuukausien päästä laihtumisen ja toimivan kehon tuoman mielihyvän. Diabetes ja korkea verenpaine peikkojen pitäisi pelottaa minua riittävästi. Upean toimivan kehon pitäisi olla palkintoa riittävästi. Matkan pitäisi olla mielekäs.

Jotta matka olisi mielekäs koitan keskittyä siihen mikä on minulle laihduttamisessa helppoa: liikuntaan ja vähemmän siihen mikä on vaikeaa: Herkuista kieltäytymiseen. Koitan sen sijaan keskittyä siihen että söisin terveellisesti ja säännöllisesti. Sekin on semi vaikeaa mutta helpompaa kuin herkuista kieltäytyminen. Katsotaan voisiko tämä vihdoin lopulta onnistua ja viedä minut sinne missa en oo.

Olen ylpeä itsestäni tänään siksi, koska menen spinning tunnilla, vaikka minulla olisi ollut kä'ytössä helpo(hko) teko syy perus tunti (meille tulee yö vieraita) Mutta ilmoitin kylmästi vieraille, että olen kotona vasta spinningtunnin jälkeen, tulkoot silloin. Minä asetan itseni etusijalle. Tänään ja toivottavasti huomennakin.