Periaatteessa ja useimmiten käytännössäkin, teen tätä laihdutus hommaa kuin alkoholisti. Päätän joka päivä, että tänään en syö ja sitten vain keskityn siihen, että pärjään juuri tänään. Matka on niin pitkä, etten halua liikaa ajatella koko matkaa. Etten masennu ja menetä rohkeuttani. Päivä kerrallaan. Tänään pystyn. 

Mutta välillä ajatuksen karkaavat sitten kun unelmiin....

Lähin sitten kun unelmapaino on 73.0 kg, koska silloin on enää 10 kg laihdutettavana. Ja siitä päästään yksinumeroisiin kiloihin laihdutettavaa. Jipii! Painoin kesän alussa 73 kg, eli silloin kesäkilot olisivat nollattuina. Tämän voisi saavuttaa realistisesti ajatellen 3 viikon päästä ja kiirehdityissä unelmissa jo 2 viikon päästä. 8.-15.8 siis.

Seuraava sitten kun unelmapaino on alle 70kg. Olisi niin huippua nähdä kuutosella alkava luku. Siellä olen edelleen henkisesti. Minulla on välillä vaikeuksia kirjoittaa tänne painoni 7... kun aina meinaa tulla kuutonen alkuun. Ja silloin pääsen tietysti normaalipainon rajojen sisäpuolelle, BMI 25 on minulla 69.7kg:n kohdalla. Siellä olen kokolailla realistisesti laskien lokakuun lopussa, 27.10.

Ja kolmas unelmapaino on joulukuun lopussa, ne joulupäivälliset. Sinne on 17 viikkoa aikaa. Puolen kilon viikko tahdilla minun pitäisi painaa jouluaattona 8.5kg vähemmän kuin nyt eli 65.7kg. Tiedän siinä painossa näyttäväni jo jotakuinkin normaalipainoiselta ja normaalivartaloiselta. En enää näytä ylipainoiselta. Odotan sitä paljon.  Ne viimeiset 2,7kg sitten joulukuun lopussa ja tammikuun kuluessahan ovat lähinnä trimmausta.

Mutta kuten suosikkini Dr Phil sanoo: " time will go by, wheather you do somethin or don't" Eli kaikki nuo päivämäärät kyllä tulevat kohdalle. Nyt minun on vain joka päivä tehtävä parhaani päästäkseni tavoitteisiini.

Seuraava suuri vaaranpaikka on lapsieni synttärit lauantaina. Työkeikan jälkeen nälkäisenä on hyvin suuri riski sortua ahmimaan kahvipöydän antimia. Tiedostan riksin ja vältän sen syömällä heti töistä tultuani terveellisen proteiinipitoisen välipalan. Sitten otan vain pienen palan kakkua ja keskityn seurustelemaan vieraideni kanssa lihgt cocis lasi kädessäni tarvittaessa tankkaan teetä ja ligth cocista. Ördäys tässä vaiheessa olisi hyvin tuhoisaa painonpudotusitsetunnolleni, nestettä kertyisi helposti koko pudotetun painon verran kehoon ja sitten minusta ehkä tuntuisi, että kaikki laihdutusyritykseni ovat menneet hukkaan (vaikka eivät oikeasti olisikaan).

Ai niin ja on minulla vielä yksi haave kuva. Ystäväni on menossa naimisiin vuoden sisällä. Todennäköisesti ensi vuoden puolella, päivää ei ole vielä päätetty. Haluan häissä mahtua erääseen sähäkkään punaiseen mekkoon, jota olen viimeksi käyttänyt erään toisen ystäväni häissä pari vuotta sitten kun olin tosi timmissä kunnossa.